Αίσιο τέλος φαίνεται πώς είχαν οι κινητοποιήσεις των κατοίκων των Ραχών Ικαρίας αφού τελικά το αγροτικό Ιατρείο της περιοχής απέκτησε μετά από αρκετό καιρό αγροτικό γιατρό.Τα προβλήματα συνεχίζονται, ωστόσο, για το Καρκινάγρι που παραμένει χωρίς γιατρό για τέταρτο συνεχή μήνα ενώ μεγάλες εξακολουθούν να είναι οι ελλείψεις και στο Κέντρο Υγείας Ευδήλου.
Αναφερόμενος στο θέμα ο Δήμαρχος Ραχών κ. Καρούτσος Φανούρης δήλωσε ότι «δυστυχώς δεν έχουμε καμία εξέλιξη επί τω βελτίω. Τώρα έχει μείνει χωρίς γιατρό το Κέντρο Υγείας Ευδήλου αλλά και στο Καρκινάγρι δεν έχει έρθει ακόμη γιατρός. Αγροτικός γιατρός στις Ράχες ήρθε τελικά την προηγούμενη εβδομάδα. Εδώ, όμως, έχει προκύψει ένα νέο πρόβλημα διότι προέκυψαν περιστατικά το Σαββατοκύριακο τα οποία δεν κάλυψε η εφημερία του γιατρού και θα πρέπει να δούμε τι γίνεται με αυτό το θέμα. Θα πρέπει να το διευκρινίσουμε με τον διοικητή του Νοσοκομείου γιατί μέχρι τώρα ξέραμε ότι υποχρεούται ο γιατρός να είναι στην περιοχή ευθύνης του και τα Σαββατοκύριακα».
Εν τω μεταξύ σε ό,τι αφορά την κατασκευή του υβριδικού εργοστασίου παραγωγής ρεύματος στην περιοχή στο οποίο έχουν ξεκινήσει οι εργασίες εδώ και ένα μήνα ο κ Καρούτσος δήλωσε ότι «το έργο προχωρά κανονικά και δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Οι ρυθμοί του προς το παρόν είναι αργοί αφού έχει ξεκινήσει εδώ και ένα, μόλις, μήνα. Είναι ένα τεράστιο έργο και μεγάλης κλίμακας σε προϋπολογισμό, με πολλών ειδών εργασίες και βεβαίως δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως. Θεωρώ ότι με τον καιρό θα επιταχύνονται οι εργασίες».
ΑΡΧΙΚΗ|
ΣAMIAKA |
ΠΟΛΙΤΙΚΗ |
KOINΩΝΙΚΑ|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ|
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ|
ΥΓΕΙΑ|
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ |
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ|
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ|
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ/ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΝΕΑ - ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ|
ΕΡΓΑΣΙΑ|
ΑΘΛΗΤΙΚΑ|
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ|
ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ |
ΜΑΡΑΘΟΚΑΜΠΟΣ|
ΙΚΑΡΙΑ|
ΦΟΥΡΝΟΙ |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ |
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ|
ΣΑΜΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ |
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ |
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ|
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ|
28 Φεβ 2009
Περίεργη κλοπή σκάφους στη μαρίνα
Πολλά ερωτηματικά έχουν εγερθεί έπειτα από κλοπή σκάφους από την Μαρίνα Πυθαγορείου πριν από λίγο καιρ,ό από άγνωστο που δήλωσε ότι ήταν ο ιδιοκτήτης του.
Το Καταμαράν Ιταλικής Σημαίας ήρθε στη Σάμο τον Αύγουστο του 2008 και επρόκειτο να παραμείνει στην Μαρίνα Πυθαγορείου μέχρι τον Απρίλιο του 2009. Στις αρχές Φεβρουαρίου, ωστόσο, εμφανίστηκε άγνωστος που επέδειξε ταυτότητα με το όνομα του ιδιοκτήτη, και παρέμεινε στην Μαρίνα για κάποιες μέρες, δείχνοντας να γνωρίζει και το σκάφος και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ο άγνωστος στις 11 Φεβρουαρίου ζητά εξόφληση του λογαριασμού του που ανερχόταν το ποσό των 3.000 περίπου Ευρώ και αναχωρεί με κατεύθυνση την Τουρκία.
Στις 20 Φεβρουαρίου, ωστόσο, εμφανίζεται άλλος Ιταλός που δηλώνει ότι ήρθε να πάρει το σκάφος του το οποίο ήταν αυτό που πριν λίγες ημέρες είχε φύγει για Τουρκία. Αποδεικνύεται ότι επρόκειτο για τον πραγματικό ιδιοκτήτη ο οποίος υπέβαλλε μήνυση κατά αγνώστων χωρίς να ξεκινήσει δικαστική διαδικασία κατά της Μαρίνας.
Έρευνα διεξάγεται από το Λιμεναρχείο Πυθαγορείου.
Ωστόσο κάποιοι θεωρούν ότι είναι πολλά τα ερωτηματικά σε αυτή την υπόθεση ενώ η χρονική διαδοχή των περιστατικών έχει σε κάποιους εγείρει υπόνοιες ότι πρόκειται για μια ύποπτη υπόθεση.
Το Καταμαράν Ιταλικής Σημαίας ήρθε στη Σάμο τον Αύγουστο του 2008 και επρόκειτο να παραμείνει στην Μαρίνα Πυθαγορείου μέχρι τον Απρίλιο του 2009. Στις αρχές Φεβρουαρίου, ωστόσο, εμφανίστηκε άγνωστος που επέδειξε ταυτότητα με το όνομα του ιδιοκτήτη, και παρέμεινε στην Μαρίνα για κάποιες μέρες, δείχνοντας να γνωρίζει και το σκάφος και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ο άγνωστος στις 11 Φεβρουαρίου ζητά εξόφληση του λογαριασμού του που ανερχόταν το ποσό των 3.000 περίπου Ευρώ και αναχωρεί με κατεύθυνση την Τουρκία.
Στις 20 Φεβρουαρίου, ωστόσο, εμφανίζεται άλλος Ιταλός που δηλώνει ότι ήρθε να πάρει το σκάφος του το οποίο ήταν αυτό που πριν λίγες ημέρες είχε φύγει για Τουρκία. Αποδεικνύεται ότι επρόκειτο για τον πραγματικό ιδιοκτήτη ο οποίος υπέβαλλε μήνυση κατά αγνώστων χωρίς να ξεκινήσει δικαστική διαδικασία κατά της Μαρίνας.
Έρευνα διεξάγεται από το Λιμεναρχείο Πυθαγορείου.
Ωστόσο κάποιοι θεωρούν ότι είναι πολλά τα ερωτηματικά σε αυτή την υπόθεση ενώ η χρονική διαδοχή των περιστατικών έχει σε κάποιους εγείρει υπόνοιες ότι πρόκειται για μια ύποπτη υπόθεση.
Toυ Κουτσουρά τα γρόσια
του Θανάση Παπακωνσταντίνου*
Πριν λίγο καιρό άρχισαν οι εργασίες «ευθυγράμμισης και διαπλάτυνσης» του επαρχιακού δρόμου Βαθέος-Καρλοβάσου στην περιοχή Κουρούντερε, ύστερα από τη σχετική (κατά πλειοψηφία ακόμα και στους κόλπους του συμπολιτευόμενου συνδυασμού) απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Ως εδώ όλα καλά, η πλειοψηφία αποφάσισε.
Αλήθεια ποιος λογικός άνθρωπος θα έφερνε αντίρρηση στη βελτίωση χάραξης του κύριου επαρχιακού δρόμου του νησιού, στη δημιουργία ασφαλέστερων συνθηκών προσπέλασης για όλους τους εποχούμενους, αρκεί βεβαίως
-να είχε εξηγηθεί η προτεραιότητα του έργου, έναντι άλλων που θα ικανοποιούσαν ανάγκες του τόπου,
-να ικανοποιούνταν πράγματι οι προϋποθέσεις που αναφέραμε,
-να είχαν αναλυθεί οι επιπτώσεις σε σειρά άλλους παράγοντες (φυσικό και ιστορικό περιβάλλον, ακτογραμμή, προσβασιμότητα στη θάλασσα, παρενέργειες από την κατά παρέκκλιση εκτός σχεδίου δόμηση),
-να υπήρχε σχεδιασμός έγκαιρης αντιμετώπισης όλων των πιθανών αρνητικών εξελίξεων τόσο στη φάση της κατασκευής, όσο και στην κανονική λειτουργία του.
Προηγήθηκε τίποτε από όλα αυτά, πριν οι μπουλντόζες και τα μπλόκια καταφθάσουν στην περιοχή; Όχι, παρά μόνο όσα βλέπει η πεθερά, κατά το κοινώς λεγόμενο. Μια τεχνική μελέτη, μια ακτομηχανική εκτίμηση (απαραίτητη αφού περιλαμβάνεται μπάζωμα θαλάσσιας ακτίνας, που δεν είναι παρά αντιγραφή και επικόλληση μιας προ εικοσαετίας θεώρησης της βόρειας ακτογραμμής του νησιού που εκπόνησε τότε το Πανεπιστήμιο Πατρών, στην οποία δεν αποτυπώνονται οι πιο πρόσφατες παρεμβάσεις με τα μπαζώματα στην παραλιακή του Αγίου Κωνσταντίνου ή το στρατιωτικό λιμάνι στον Όρμο Καρλοβάσου), μια κυκλοφοριακή μελέτη (εδώ κατά βάση αναπαράγονται οι προδιαγραφές για «εθνικούς δρόμους Γ΄ Τάξεως», με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,6 μέτρων, ενώ η διαγράμμιση του δρόμου θα είναι καθ’ όλο το μήκος του τμήματος διπλή διαχωριστική) και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τόσο για το συνολικό έργο, όσο και για το «φάγωμα» του βουνού.
Από τα όσα αναφέρθηκαν συνάγεται ότι ο τίτλος «ευθυγράμμιση» για τον δρόμο παύει να υφίσταται, αφού η διπλή διαχωριστική διαγράμμιση δεν επιτρέπει ορατότητες ικανές για να επιτραπούν προσπεράσεις. Και εδώ είναι το οξύμωρο: η διαπλάτυνση από τη μια δίνει αυτές τις προσδοκίες και όπως δείχνει η πείρα, όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας θα παγιδευτούν επιδιώκοντας να φθάσουν γρηγορότερα από όσο επιτρέπουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου στον προορισμό τους με αβέβαια (πιθανά απρόοπτα και εύχομαι όχι μοιραία) αποτελέσματα…
Όσο για την περιβαλλοντική μελέτη, το πιο πλήρες σκέλος του φακέλου στο υπό κατασκευή έργο, είδαμε από την πρώτη μέρα την πλήρη καταστρατήγηση της. Γιατί ενώ μιλάει για εγκιβωτισμό των πρανών με αναβαθμίδες και προφύτευση (να εμποδιστούν εξ αρχής κατολισθητικά φαινόμενα), τα φουρνέλα, οι μπουλντόζες, οι υπεύθυνοι της κατασκευής και φυσικά οι ελεγκτές τα θεώρησαν όλα αυτά αχρείαστες λεπτομέρειες, με αποτέλεσμα στις 15/2 να κλείσει ο δρόμο από την πτώση μεγάλου όγκου αδρανών, ενώ όσοι είχαν την ατυχία να περνούν από την περιοχή στις 23/2 το απόγευμα, στη διάρκεια ενός απλού ψιλόβροχου, «έβλεπαν τις πέτρες να πέφτουν σαν το …χαλάζι» πάνω στο οδόστρωμα.
Φαίνεται όλοι αυτοί δεν διδάχθηκαν το παραμικρό από το πάθημα στον Πύργο και τον Μαραθόκαμπο, που για δυο περίπου χρόνια (διχο) και (τριχο) τόμησαν το νησί. Ειλικρινά απορώ με την ανεμελιά και την αισιοδοξία τους! Αλλά τι περιμένεις από διοικούντες, που μοναδικό επιχείρημα για την εκτέλεση του έργου επικαλούνται την «ωριμότητα» του έργου για να χρηματοδοτηθεί. «Ωριμότητα» που οι ίδιοι συντέλεσαν με την «ολοκλήρωση των μελετών» (ναι, αυτών που ήδη σας προϊδέασα), ανεξάρτητα του κόστους, της αναιτιολόγητης σκοπιμότητας του και των κινδύνων και επιπλοκών, που έχουμε βάσιμους λόγους να επικαλεστούμε και να φοβόμαστε τις χρόνιες συνέπειες τους.……
Φαίνεται ότι η περιοχή του Κουρούντερε (Πεταλίδες, παρακαλώ τη σήμερον ημέρα) ανέκαθεν παρακινούσε τολμηρούς (ή και τυχοδιώκτες), αν κρίνουμε από το διήγημα του Κώστα Καλατζή «του Κουτσουρά τα γρόσια», που περιέχεται στο βιβλίο του «το Ταμπάκικο», ένα από τα πιο απολαυστικά γραπτά του μεγάλου μας λογοτέχνη.
Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, τότε που οι Σαμιώτες πήγαιναν μαζικά το καλοκαίρι για το θερισμό στα κοντινά απέναντι Μικρασιάτικα μέρη, συναντήθηκαν ένας σεβάσμιος, αλλά με σκληρά χαρακτηριστικά, ο Κάργας και ένας ψηλός ευθυτενής που δεν τον πήραν δα τα χρόνια, ο Θανασάς. Στο κολατσιό και στη σχόλη οι δυο άνδρες ανοίχθηκαν ο ένας στον άλλο και ο πρώτος αποκάλυψε στον άλλον ότι στο «Κρούντερ’, ίσαμ’ το κυματόσπασμα» κάτω από έναν μεγάλο βράχο, ήταν θαμμένη μια αμύθητη περιουσία, χρυσάφι ολάκερο, «του Κουτσουρά τα γρόσια». Το χρυσάφι έμεινε για γενιές θαμμένο, γιατί κανείς δεν πλησίαζε στην περιοχή, ένας θρύλος την έκανε να προκαλεί δέος. Ο Θανασάς στην αρχή δεν έδωσε σημασία. Αλλά όταν γύρισε στο νησί και γνώρισε την αγαπημένη του, το πρώτο που της υποσχέθηκε είναι «να τη ντύσει βασίλισσα στο χρυσάφι». Όταν όμως άρχισε να της λέει για το χρυσάφι της περιοχής, η κοπέλα δείλιασε και του είπε ότι δεν είναι αυτό που ζητούσε. Εκείνος δεν το έβαλε κάτω. Κρυφά άρχισε να εξερευνά την περιοχή, αλλά οι ώρες που έλειπε από κοντά της κίνησαν τις υποψίες της και άρχισε να τον παίρνει από πίσω. Για να μην τα πολυλογώ, ο Θανασάς βρήκε ακριβώς την περιοχή, σύμφωνα με την περιγραφή του Κάργα, αντίκρισε τον βράχο, άρχισε την προεργασία και με τα πολλά κατάφερε να τον μεριάσει και να προβάλλει στα μάτια του ο αμύθητος χρυσός. Αλλά τα χώματα που παρέσυρε η μετακίνηση του, έπεσαν με ορμή πάνω στην αγαπημένη του και την πλάκωσαν -έμεινε ξέσκεπο μόνο το όμορφο πρόσωπό της. Μεθυσμένος από την επιτυχία του, άργησε να συνειδητοποιήσει τι είχε συμβεί. Έτρεξε κατά πάνω της τη σήκωσε και της είπε: «είδες που όταν σου λέω κάτι τηρώ το λόγο μου». Η κοπέλα ασάλευτη, είχε αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία της, δεν του αποκρίθηκε ποτέ.
ΥΓ: Κάθε ομοιότητα της ιστορίας του Κώστα Καλατζή με τα σημερινά στο Κουρούντερε είναι συμπωματική. Για τον απλούστατο λόγο ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα…
*εκπρόσωπος των Οικολόγων Πρασίνων Σάμου
26 Φεβ 2009
Kινδυνεύουν οι αρχαιότητες στο Αιγαίο

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, ένας σκουριασμένος αρχαίος μηχανισμός που ανακαλύφθηκε από δύτες σφουγγαράδες στα Αντικύθηρα το 1902, έχει αλλάξει τη μελέτη του αρχαίου κόσμου.
Ο μηχανισμός, ένα σύστημα χάλκινων γραναζιών εξαιρετικής πολυπλοκότητας που κατασκευάστηκε τον δεύτερο αιώνα π.Χ., χρησίμευε για τον υπολογισμό της ημερομηνίας των Ολυμπιακών Αγώνων με βάση το εαρινό ηλιοστάσιο. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι εκατοντάδες αντίστοιχοι αρχαιολογικοί θησαυροί κρύβονται στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, οι οποίοι κινδυνεύουν άμεσα από επιτήδειους και αρχαιοκάπηλους μετά τη χαλάρωση της νομοθεσίας για την υποβρύχια κατάδυση στην Ελλάδα.
«Το μέλλον της αρχαιολογίας σε αυτή την περιοχή του κόσμου βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» σχολιάζει ο Χάρι Τζάλας, αρχαιολόγος. «Η νομοθεσία είναι επικίνδυνη, παρέχοντας νέους τρόπους λεηλασίας αρχαιοτήτων στο βυθό, των οποίων δεν γνωρίζουμε καν την ύπαρξη». Ο νόμος περί αρχαιοτήτων του 1932 αναφέρει ότι όλα τα αντικείμενα ξηράς και θάλασσας αποτελούν κρατική περιουσία, χωρίς να προσδιορίζει πλαίσιο για τις καταδύσεις που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του 1940 από τον Γάλλο Ζακ Κουστό.
Ένας νέος νόμος που εφαρμόστηκε το 2007, σχεδιασμένος για να προωθήσει τον τουρισμό, δίνει πρόσβαση στους δύτες στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής ακτογραμμής, μήκους 15.000 χιλιομέτρων, με εξαίρεση 100 περίπου αρχαιολογικών χώρων. Ενώσεις Ελλήνων αρχαιολόγων αλλά και δύο οικολογικές οργανώσεις έχουν ζητήσει την ανάκληση του νόμου, ενώ την ίδια ώρα ταξιδιωτικές εταιρείες προσελκύουν τουρίστες στη χώρα μας υποσχόμενες αρχαία κειμήλια. «Η υποβρύχια κατάδυση στην Ελλάδα επιτρέπεται παντού, ιδανική χώρα για τον συλλέκτη θησαυρών» αναφέρει χαρακτηριστικά μία ιστοσελίδα.
Η Κατερίνα ΔελΛαπόρτα, προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, εξήγησε ότι οι αρχαιοκάπηλοι χρησιμοποιούν ανιχνευτές μετάλλων και βαθυσκάφη για να εντοπίσουν με ευκολία αρχαία αντικείμενα στην Αδιατική και το Αιγαίο. «Θέλουμε τον τουρισμό, αλλά οφείλουμε να προστατέψουμε τις αρχαιότητες», ανναφέρει. «Δεν είναι όλοι οι δύτες αρχαιοκάπηλοι, πρέπει όμως να διασφαλίσουμε τους θησαυρούς αυτούς για τις επόμενες γενιές της χώρας μας».
«Η θάλασσα είναι ένα τεράστιο μουσείο ναυαγίων», δήλωσε η Σέλι Βάσμαν, καθηγήτρια θαλάσσιας αρχαιολογίας του πανεπιστημίου του Τέξας. «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για την Ελλάδα να ακολουθήσει την πορεία της Ιταλίας, όπου δεν υπάρχει τίποτα σε βάθος μικρότερο από 70 μέτρα», ανέφερε η Βάσμαν, που τόνισε ταυτόχρονα την ευθύνη της διεθνούς κοινότητας στο ζήτημα συντήρησης και προστασίας των θαλάσσιων αρχαιοτήτων.
Πηγή:
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters
Πράσινο φως για το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής

Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Πλατή εντάχθηκε στο πρόγραμμα κατασκευής και χρηματοδότησης από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης το έργο « Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Σάμου», προϋπολογισμού 200.000 ευρώ.Το Πάρκο αυτό θα κατασκευαστεί στην περιοχή Ματσάγκου της Βλαμαρής του Δήμου Βαθέος σε οικόπεδο έξι (6) στρεμμάτων ιδιοκτησίας της Νομαρχίας.
Την ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης του Πάρκου θα έχει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σάμου.Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό που ωρίμασε από ετών και διεκδίκησε , με επιμονή , η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σάμου θα συμβάλλει ουσιαστικά στην διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης με μαθήματα ορθής οδικής και κυκλοφοριακής αγωγής στα παιδιά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας.
24 Φεβ 2009
Σενάρια για "κεφαλικό φόρο"

«Κεφαλικό φόρο» έως και 1.000 ευρώ εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να κλείσει η «μαύρη τρύπα» των κρατικών ταμείων.
Σύμφωνα με σενάριο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης οι φορολογούμενοι με δηλωμένο εισόδημα από 30 χιλιάδες ευρώ ή από 50 χιλιάδες ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν από 1.000 ευρώ, ενώ εξετάζεται και η κλιμακωτή φορολόγηση εισοδημάτων από 20 χιλιάδες ευρώ.
Σύμφωνα με σενάριο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης οι φορολογούμενοι με δηλωμένο εισόδημα από 30 χιλιάδες ευρώ ή από 50 χιλιάδες ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν από 1.000 ευρώ, ενώ εξετάζεται και η κλιμακωτή φορολόγηση εισοδημάτων από 20 χιλιάδες ευρώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)