«Σας ευχαριστώ που είστε εδώ για άλλη μια Παρασκευή, στο πλαίσιο των ενημερωτικών συναντήσεων που κάνουμε για διάφορα θέματα. Σήμερα θα γίνει από τον πρόεδρο του Διαδημοτικού Λιμενικου Ταμείου μια παρουσίαση των ενεργειών, των έργων αλλά και των σχεδίων από τον κ. Τσεσμελή. Με την ευκαιρία θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για την τεράστια προσπάθεια που έχει καταβάλλει αυτά τα δύο χρόνια έχοντας να αντιμετωπίσει πολύ σημαντικά προβλήματα και με σοβαρή υποστελέχωση.
Εγώ θα ήθελα εισαγωγικά να σταθώ σε δυό τρία έργα που είναι πολύ σημαντικά.
Καταρχήν στις μελέτες του master plan του λιμένα Βαθέος που ολοκληρώθηκαν. Ήταν ένα έργο υψηλής προτεραιότητας από την αρχή της θητείας μας. Το είχαμε θέσει ως μείζον και στην επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στη Σάμο αλλά και στους αρμόδιους υπουργούς. Για τις μελέτες θα γίνει και ειδική συνεδρίαση του δημοτικού μας συμβουλίου, ανοιχτή στους πολίτες, όπου οι μελετητές θα κάνουν αναλυτική παρουσίαση των έργων. Επίσης θα γίνει όπως έχει αποφασιστεί και ενημέρωση των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων για όλα τα έργα που είναι σε εξέλιξη και τις διαδικασίες. Θεωρούμε όμως, και γι` αυτό γίνονται αυτές οι θεματικές συνεντεύξεις ότι θα πρέπει και οι πολίτες να γνωρίζουν όσα έχουν γίνει και όσα σχεδιάζονται.
Εκτός από το master plan του λιμανιού, θα μείνω και σε κάποιες άλλες παρεμβάσεις που είναι πολύ σημαντικές.
Η ασφαλτόστρωση από κόμβο Μαλαγαρίου μέχρι Μαούνες. Ήταν ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων και ανταποκριθήκαμε σε αυτό το αίτημα.
Οι Προσκρουστήρες λιμένων Σάμου. Το έργο είχε παγώσει γιατί ήταν ανώριμο. Έγιναν οι μελέτες, ωρίμασε και επανεντάχθηκε. Η πρόταση χρηματοδότησης είναι ονοματισμένη, που σημαίνει ότι είναι διασφαλισμένη.
Η αντικατάσταση φωτιστικών από το Ξενία μέχρι τα γήπεδα τένις. Είναι στο πλαίσιο του έργου Γάγκου – Μαούνες – Δημοτικός Κήπος. Ήταν ανενεργό αν και ενταγμένο. Έχουν παραγγελθεί τα φωτιστικά και προχωρά.
| Πάρης Παπαγεωργίου - Βαγγέλης Τσεσμελής |
Και τέλος η αντικατάσταση πλακόστρωτου πεζοδρομίου από Ξενία έως το γεφυράκι (πάνω πεζοδρόμιο) που είναι προς δημοπράτηση.
Είναι πολύ περισσότερα τα έργα που υλοποιούνται για τα οποία θα σας ενημερώσει ο κ. Τσεσμελής αλλά ήθελα να αναφερθώ σε αυτά που είναι παρεμβάσεις που απαντούν σε χρόνια προβλήματα και αιτήματα και που θα αλλάξουν την όψη της πόλης.
Περισσότερα και αναλυτικότερα θα σας πει ο κ. Τσεσμελής.»
Το Δ.Λ.Τ Σάμου είναι ένα από τα 75 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ( έχουν συσταθεί και10 κρατικά),είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και έχει στην ευθύνη του τη διαχείριση των λιμένων Σάμου και τις Χερσαίες ζώνες που αντιστοιχούν. Διοικείται από εννεαμελές Συμβούλιο, συντάσσει δικό του προϋπολογισμό, είναι όμως μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με την έννοια ότι όλα τα έσοδά του επενδύονται στη βελτίωση των λιμένων, λιμενικών εγκαταστάσεων – υποδομών και στην αναβάθμιση της αισθητικής των χερσαίων ζωνών της αρμοδιότητας του.
Όπως θα αναλυθεί στη συνέχεια, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο βαθμός αποτελεσματικότητος -αποδοτικότητας υλοποίησης των αυξημένων αρμοδιοτήτων του Δ.Λ.Τ παίζει καθοριστικό ρόλο στην αναπτυξιακή δυναμική του τόπου μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει στην ευθύνη του τη διαχείριση των παρακάτω λιμένων και χερσαίων ζωνών όπως:
v Λιμένων Μαλαγαρίου και Βαθέος
v Καρλοβάσου
v Αλιευτικό καταφύγιο Σάμου
v Αλιευτικό καταφύγιο Όρμου Μαραθοκάμπου
v Αλιευτικό καταφύγιο Ηραίον
v Αλιευτικό καταφύγιο Αγίας Παρασκευής
εκ ων οποίων οι τρείς λιμένες είναι Συνοριακά Σημεία Διέλευσης (πύλες εισόδου) με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς τον όγκο των αρμοδιοτήτων και τον βαθμό υπευθυνότητας στη διαχείρισή τους. Υπό αυτή την έννοια θα πρέπει να εμπεδωθεί η αντίληψη ότι το Δ.Λ.Τ, προκειμένου να εκπληρώσει τους σημαντικότατους στόχους του, χρειάζεται την υποστήριξη, σε κάθε τομέα της δραστηριότητας του, των Δήμων Ανατολικής και Δυτικής Σάμου.
Το νέο Δ.Σ του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου( Δ.Λ.Τ) συγκροτήθηκε σε σώμα στις 6/2/2024 και ως εκ τούτου η καταγραφή των πεπραγμένων του άρχεται από την ημερομηνία αυτή.
To 2024 πραγματοποιήθηκαν 19 συμβούλια στα οποίο πάρθηκαν 110 σημαντικές αποφάσεις οι οποίες αφορούσαν τη συνολική διαχείριση της λειτουργίας των λιμένων Σάμου και των αντίστοιχων Χερσαίων Ζωνών.
Αντίστοιχα Από 1-1-2025 μέχρι 18-11-2025 πραγματοποιήθηκαν 16 συνεδριάσεις και πάρθηκαν 109 αποφάσεις.
Αξίζει επίσης να σημειωθούν:
1)Η ένταξη στον προγραμματισμό προσλήψεων μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ εντός του
2025. Μετά από 20 χρόνια άνοιξε ο δρόμος για την πρόσληψη 3 επιπλέον υπαλλήλων
μόνιμου προσωπικού καλύπτοντας βασικότατες ανάγκες λειτουργίας των υπηρεσιών
2)η πρόσληψη προσωπικού, με 2μηνες-τετράμηνες συμβάσεις, προκειμένου να
καλυφθούν κατά το δυνατόν οι ανάγκες, κυρίως σε προσωπικό καθαριότητας της
καθημερινότητας
3) η εκπόνηση και η έγκριση από το Κ.Α.Σ μελέτης , από ιδίους πόρους,“ Ειδική
Αρχιτεκτονική Πρόταση Σχεδιασμού &Διαχείρισης Χώρων Τραπεζοκαθισμάτων
Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Πυθαγορείου η οποία εμπρόθεσμα κατατέθηκε από το
δίνοντας μια αξιοπρεπή λύση, αντάξια της εμβληματικής αξίας του Πυθαγορείου ως
μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς αφετέρου θα εκλείψει η διαρκή αβεβαιότητα των
ιδιοκτητών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αναφορικά με τη νομιμότητα
υπαίθριων κατασκευών τους,
4) Η ολοκλήρωση των σχεδίων του master plan λιμένα Βαθέος που θα δώσει τεράστια
ώθηση ανάπτυξης σε όλη την περιοχή
5)Η εξαιρετική διοργάνωση του 1ο Παγκόσμιο πρωτάθλημα αλιείας με φελλό που έλαβε
χώρα στη Χ. Ζώνη του λιμένα Σάμου, καθώς και οι πετυχημένες διοργανώσεις του
αθλήματος σε επίπεδο Περιφερειακού και Πανελλήνιου Πρωταθλήματος,
6) η ανάθεση για το κλείσιμο των ισολογισμών των ετών από το 2019 έως το 2024
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΠΥΛΕΣ
ΕΙΣΟΔΟΥ
Η προετοιμασία των λιμένων Σάμου, Καρλοβάσου και Πυθαγορείου, αποτέλεσε πρώτη προτεραιότητα στην ιεράρχηση των στόχων μας, δεδομένου ότι οι εκτιμήσεις των ειδικών στο χώρου του τουρισμού, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του πιλοτικού μέτρου της χορήγησης της visas express, ήταν κάτι περισσότερο από αισιόδοξες.
Στις 5 Απριλίου 2024, η έλευση των πρώτων πλοιαρίων από την Τουρκία στο λιμένα της Σάμου και στις 9 Μαΐου στο Πυθαγόρειο, δυστυχώς για το λιμένα Καρλοβάσου δεν υπήρξε ανάλογη εκδήλωση ενδιαφέροντος, σηματοδότησε την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Φέτος η Τουριστική περίοδος ξεκίνησε 28 Μαρτίου και με βάση τα στατιστικά στοιχεία η επισκεψιμότητα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΜΑΣ
Στοιχεία επισκεψιμότητας 2024
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των καθ ύλην αρμόδιων φορέων από την Τουρκία έως 30/10/24 κατέφθασαν :
λιμένα Σάμου |
| 100852 |
λιμένα Πυθαγορείου |
| 53108 |
λιμένα Καρλοβάσου |
| 300 |
κρουαζιερόπλοια | Βαθύ Πυθαγόρειο | 9590 |
ΣΥΝΟΛΟ |
| 163850 |
Να ληφθεί υπόψη ότι πλοιάριο από τη Τουρκία για πρώτη φορά διατήρησε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου τα δρομολόγια στο Λιμένα της Σάμου μέχρι και το μήνα Δεκέμβριο.
Η αύξηση σε σχέση με πέρυσι ξεπέρασε το 60% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η επόμενη χρονιά αναμενόταν να είναι ακόμη καλύτερη όπως και τελικώς αποδείχτηκε
Στοιχεία επισκεψιμότητας 2025
ΒΑΘΥ | Έως 31-10-2025 | 111.000 |
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ | Έως 15-10-2025 | 37388 |
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ | ΒΑΘΥ Πυθαγόρειο Σύνολο | 3423 16677 20100 |
ΣΥΝΟΛΟ |
| 168488 |
Συνολικά και τις 2 τουριστικές περιόδους το Δ.Λ.Τ Σάμου αξιοπρεπώς υποστήριξε μια ροή επισκεπτών που ξεπέρασε τις 650.000 με στοχευμένες παρεμβάσεις σε λιμενικές-κτιριακές υποδομές αλλά και υπηρεσίες ( καθαριότητας, φύλαξης, υποστήριξης ηλεκτροδότηση, υδροδότησης και γενικότερα συντήρησης)
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ανοδικά κινείται ο Προϋπολογισμός του Δ.Λ.Τ Σάμου αποδεικνύοντας τη δυναμική που παρουσιάζει το νησί μας γενικότερα και τις προσπάθειες που καταβάλλονται σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων προκειμένου αξιοπρεπώς να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότατα μας στο απαιτητικό και ευαίσθητο γεωπολιτικά περιβάλλον που βρισκόμαστε:
α/α | ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΟΣ | ΠΟΣΟ |
1 | 2022 | 1.367.700 |
2 | 2023 | 1.326.272 |
3 | 2024 | 1.398.704 |
4 | 2025 | 1.700.399 |
Εκτίμηση ότι το 2026 ο Προϋπολογισμός θα είναι σημαντικά υψηλότερος.
ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΩΝ
Στον τομέα των έργων που είναι σε εξέλιξη και των έργων που πρέπει να ενταχθούν αναφέρω τα παρακάτω:
α/α | ΕΡΓΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ | ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ |
1 | Αποκα Αντικατάσταση πεζοδρομίου Μαλαγάρι-Τένις προϋπολογισμού 300.000€ | Έργο σεισμού σε εξέλιξη- διακοπή λόγω χρηματοδότησης |
2 | Ειδική Αρχιτεκτονική Πρόταση Σχεδιασμού &Διαχείρισης Χώρων Τραπεζοκαθισμάτων Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Πυθαγορείου | Εγκρίθηκε από το Κ.Α.Σ η μελέτη που εκπονήθηκε με ιδίους πόρους |
3 | Αντικατάσταση φωτιστικών Λιμένα Πυθαγορείου προϋπολογισμού | Ολοκληρώθηκε επιπρόσθετα αλλαγή κεντρικού καλωδίου ηλεκτροδότησης της παραλιακής με ρελέ διαφυγής σε κάθε πυλώνα |
4 | Έλεγχος συντήρησης αγκυροβολίων τουριστικού λιμένα Πυθαγόρειου | Ολοκληρώθηκε γίνεται κάθε χρόνο |
5 | Τοποθέτηση 2 προσκρουστήρων για την ασφαλή πρόσδεση του επιβατικού καταμαράν στο λιμένα Πυθαγορείου | Ολοκληρώθηκε |
6 | τοποθέτηση στεγάστρου δυναμικότητας 200 ατόμων στο χώρο αναμονής, στην είσοδο του κτίριο διαβατηριακού ελέγχου για την προστασία των επισκεπτών | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
7 | ολοκλήρωση εγκατάστασης των συστημάτων ασφάλειας και επιτήρησης στους λιμένες Σάμου και Μαλαγαρίου, τοποθέτηση μηχανημάτων ex-ray και μαγνητικών πυλών εντός του κτιρίων και στους δυο λιμένες σύμφωνα με τα πρότυπα ISPS προυπλογισμού1.346.353,47€ | Προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου Σάμου και Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμε Ταμείου Σάμου. παραδόθηκε |
8 | Ανάπλαση-ασφαλτόστρωση από κόμβο Μαλαγαρίου-Μαούνες χρηματοδότηση ύψους 360.993,75 € | Εντάχθηκε –προγραμματική με το δήμο Αν. Σάμου. Προς δημοπράτηση |
9 | Προσκρουστήρες λιμένων Σάμου χρηματοδότησης ύψους 585.000€ | Η μελέτη ολοκληρώθηκε - Το έργο επανεντάχθηκε ( Αύγουστος 2025) κατατέθηκε τεχνικό δελτίο |
10 | τοποθέτηση επιπλέον 2 μπιντών των 100 tn και 6 μπιντών των 25 τόνων στο λιμένα Σάμου( προβλήτα ISPS) για τη διευκόλυνση πλαγιοδέτησης πλοίων εξωτερικού) | Ολοκληρώθηκε, έργο σεισμού |
11 | Επέκταση χώρου έκδοσης visas ( 3 θέσεις), διαβατηριακού ελέγχου (6 θέσεις) και επέκταση χώρου τελωνειακού ελέγχου στο κτίριο διαβατηριακού ελέγχου λιμένα ISPSΣάμου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
12 | διάνοιξη τάφρου διαστάσεων 70mX0.5X0,3 μπροστά από το κτίριο του ΟΠΑΠ, για τον εγκιβωτισμό σωλήνα Φ40 και πολυσωλήνιου συστήματος ως αναμονές , για τη μελλοντική διέλευση οπτικής ίνας | Ολοκληρώθηκε, έργο σεισμού |
13 | Προμ Προμήθεια και εγκατάσταση 2 κλιματιστικών μονάδων 120.000 btu στο κτίριο διαβατηριακού ελέγχου λιμένα ISPSΣάμου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
14 | Διανο Διάνοιξη φρεατίου απομάκρυνσης όμβριων στην παραλιακή λιμένα Σάμου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
15 | Αντικατάσταση φωτιστικών από Ξενία-γήπεδα τένις προϋπολογισμού 187.214€ | 29 διπλά φωτιστικά εντός της νησίδας και 34 μονά φωτιστικά επί του πεζοδρομίου και της πλατείας Θεμ. Σοφούλη. Το έργο σε εξέλιξη |
16 | Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου συνοριακού σταθμού λιμένα Πυθαγορείου προϋπολογισμού 192.890,40€ | Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και το έργο έχει παραδοθεί. ΣΕ εξέλιξη η τοποθέτηση 10 πυλώνων φωτισμού που με ιδίους πόρους προμηθεύτηκε το Δ.Λ.Τ |
17 | «Επι Αλιευτικό Ηραίου Προϋπολογισμού 1.930.500€ | Έργο Περιφέρειας Παραδόθηκε. Με ιδίους πόρους έγινε η τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων. Ολοκληρώνεται η ηλεκτροδότηση(ιδίους πόρους) |
18 | Αααα Αντικατάσταση πλακόστρωτου πεζοδρομίου από Ξενία έως γεφυράκι (πάνω πεζοδρόμιο) χρηματοδότησης ύψους 96.012€ | Έχει Ενταχθεί –προγραμματική με το δήμο Αν. Σάμου, προς δημοπράτηση |
19 | ππππ Έργο Beach volley –Πίστας skateboard προϋπολογισμού 207.827€ | Έργο Περιφέρειας Παραδόθηκε. Υπάρχει εκκρεμότητα σύνδεσης αποδυτηρίων με κεντρικό δίκτυο αποχέτευσης |
20 | α Αλιε Αλιευτικό καταφύγιο Αγίας Παρασκευής προϋπολογισμού 2.164.500,00 € | Σε εξέλιξη , υπό παράδοση. Έργο Περιφέρειας |
21 | Ανατο Ανατολική προβλήτα νέου λιμένα Καρλοβάσου | Έργο περιφέρειας σε εξέλιξη |
22 | π τοπ Τοποθέτηση 2 μπιντών ελκτικής δύναμης 20 tn και επαύξηση ισχύος της ηλεκτροδότησης στην προβλήτα πλησίον του καρνάγιου Καρλοβάσου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
23 | Προμ Προμήθεια και τοποθέτηση κατεστραμμένου πίλαρ ηλεκτροδότησης και υδροδότησης του λιμένα Καρλοβάσου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
24 | Αντικ Αντικατάσταση και τοποθέτηση ανοξείδωτων πυροσβεστικών φωλεών στον επιβατικό λιμένα Καρλοβάσου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
25 | Αντικ Αντικατάσταση και τοποθέτηση προβολέων και φωτιστικών στο παλαιό λιμένα (λιμένας ISPS), | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
26 | πρΠρ Προμήθεια και τοποθέτηση κλιματιστικής μονάδας οροφής στο κτίριο διαβατηριακού ελέγχου ISPS λιμένα Καρλοβάσου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
27 | Παρά Παράδοση προς χρήση παλαιού λιμένα Καρλοβάσου(λιμένας ISPS) μετά την ολοκλήρωση των εργασιών | Ολοκληρώθηκε |
28 | OLKL Επισκευή κεραμοσκεπής κτιρίου ΝΑΟΚ στο λιμένα Καρλοβάσου προϋπολογισμού 95.000€ | Σε εξέλιξη υπό παράδοση |
29 | Βυ Βυθομετρική αποτύπωση λιμένα Καρλοβάσου για την ασφαλή προσέγγιση πλοίων της ακτοπλοΐας | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
30 | Αντικ Αντικατάσταση και τοποθέτηση φανού προσήνεμου μώλου Αλιευτικού καταφυγίου Όρμου Μαραθοκάμπου | Ολοκληρώθηκε με ιδίους πόρους |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΩΝ –ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ (5 ετίας)
11111
1 | Εγκατάσταση συστημάτων φύλαξης & επιτήρησης των λιμένων Καρλοβάσου και Πυθαγορείου (ISPS) όμοιων με αυτών του λιμένα Σάμου και Μαλαγαρίου | Σύνταξη μελέτης. Υψηλή αναγκαιότητα στις πύλες εισόδου |
2 2 | Αντικατάσταση πίλαρ ηλεκτροδότησης - υδροδότησης λιμένων Σάμου με σύγχρονο εξοπλισμό | Εκπόνηση μελέτης με ιδίους πόρους. Θα απαιτηθεί επαύξηση παροχής ηλεκτροδότησης τουλάχιστον στα 65 Aσε επιλεγμένα σημεία όλων των λιμένων
|
3 | Αισθητική αναβάθμιση των Χ. Ζωνών λιμένων αρμοδιότητας ΔΛΤ ( κόμβοι, παρτέρια, διαγραμμίσεις) | Σύνταξη μελέτης , χρηματοδότηση ακόμα και από ιδίους πόρους
|
4 | Master-plan λιμένα Σάμου | Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και για τα 5 υποέργα. Κατατίθενται αιτήματα αδειοδοτήσεων. |
5 | Επισκευή παλαιού επιβατικού σταθμού λιμένα Σάμου (κτίριο ΟΠΑΠ) προϋπολογισμού 145.00€ | υπάρχει μελέτη και έχουν προχωρήσει μερικώς οι αδειοδοτήσεις. Έχει κατατεθεί αίτημα ένταξης στον προγραμματισμό του Υ.Να.Ν.Π για την περίοδο 2026-29 |
6 | Έλεγχος και επισκευή κτιρίου διαβατηριακού και συνοριακού ελέγχου λιμένα Σάμου προϋπολογισμού 175.000€ | υπάρχει μελέτη και έχουν προχωρήσει μερικώς οι αδειοδοτήσεις. Έχει κατατεθεί αίτημα ένταξης στον προγραμματισμό του Υ.Να.Ν.Π για την περίοδο 2026-29 |
7 | Διαμόρφωση χώρου για τουαλέτα (WC) παλαιού επιβατικού σταθμού λιμένα Σάμου (κτίριο ΟΠΑΠ) | Μελέτη και χρηματοδότηση από ιδίους πόρους |
8 | Επισκευή κόκκινου φανού κεντρικού λιμένα Σάμου | Σύνταξη μελέτης , χρηματοδότηση από ίδιους πόρους |
9 | Επιθεώρηση Οδικής Ασφάλειας & υποβολή Τελικής Πρότασης σε οδικό τμήμα Λιμένα Σάμου | Εξετάζεται η περίπτωση της επικαιροποίησης της μελέτης λαμβάνοντας υπόψη τη νέα κατάσταση με τη μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα που ήδη κατασκευάζεται στην παραλιακή |
10 | Παιδικές χαρές | Με ιδίους πόρους για την αδειοδότηση παιδικής χαράς πλησίον beach volleyκαι Πυθαγορείου. Αίτημα χρηματοδότησης για την παιδική χαρά έναντι τράπεζας Ελλάδας |
11 | Επέκταση κτιρίου συνοριακού σταθμού λιμένα Πυθαγορείου | Προγραμματίζεται η σύνταξη νέας μελέτης |
12 | Ανάπλαση χερσαίας ζώνης λιμένα Πυθαγορείου προϋπολογισμού 585.000€ | Εκκρεμεί μελέτη -εκπόνηση από την υπηρεσία. Το έργο είχε απενταχθεί λόγω μη ύπαρξης μελέτης, γίνονται προσπάθειες επανένταξης |
13 | Επέκταση κρηπιδώματος ISPS λiμένα Πυθαγορείου ,μέχρι τον κόκκινο φανό(πύραυλος) εισόδου του τουριστικού λιμένα | Έχει κατατεθεί διερευνητικό αίτημα στο τμήμα ενάλιων αρχαιοτήτων. Το έργο αυτό έχει τεράστια αναπτυξιακή αξία γιατί θα βοηθήσει πολύ τον ελλιμενισμό των πλοίων που εκτελούν διεθνείς πλόες ( πλοία από την Τουρκία) αλλά και θα προστατέψει το λιμένα από τους Ν.Α ανέμους |
14 | Εξεύρεση χώρου για κατασκευή τουαλετών επισκεπτών πλησίον του διαβατηριακού ελέγχου λιμένα Πυθαγορείου | Απαιτείται μελέτη και σχετικές αδειοδοτήσεις (έγκριση από Κ.Α.Σ) |
15 | Τοποθέτηση – προμήθεια στεγάστρου επιβατών αναμονής προσήνεμου προβλήτα λιμένα Πυθαγορείου | Μελέτη και προμήθεια από ιδίους πόρους |
16 | Προμήθεια-Τοποθέτηση πλωτής προβλήτας στο λιμένα Πυθαγορείουγια αύξηση θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στην προβλήτα του πράσινου Φανού
| Σύνταξη μελέτης . Σημαντική παρέμβαση για την αύξηση θέσεων ελλιμενισμού |
17 | Κατασκευή περιφερειακής οδού για την εξυπηρέτηση του εμπορικού λιμένα Πυθαγορείου | Έργο μεγαλεπήβολο , δύσκολο αλλά καθοριστικής σημασίας αφενός για την ανάπτυξη της περιοχής αφετέρου για τη διατήρηση – προφύλαξη του Πυθαγορείου ως μνημείο Παγκόσμιας κληρονομιάς |
18 | Έλεγχος για την ύπαρξη υποσκαφών στο προσήνεμο μόλο του λιμένα Καρλοβάσου | Προγραμματίζεται η σύνταξη μελέτης |
19 | Προσθήκη προβλητών εντός λιμένα Καρλοβάσου προϋπολογισμού 2.200.00€ | Υπάρχει μελέτη και οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις. Έχει κατατεθεί αίτημα ένταξης στον προγραμματισμό του Υ.Να.Ν.Π για την περίοδο 2026-29 |
20 | Επέκταση Ανατολικού προσήνεμου μόλου του λιμένα Όρμο Μαραθοκάμπου.
| Έχουν γίνει προεργασίες , απαιτείται σύνταξη μελέτης . Με το έργο αυτό ο λιμένας θα μπορεί να αποτελέσει κόμβο διασύνδεσης με το Ν. Αιγαίο αποσυμφορίζωντας το λιμένα Πυθαγορείου |
21 | Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού στο λιμένα Καρλοβάσου προϋπολογισμού 2.244.549,11 € | Υπάρχει μελέτη ( Υπ. αριθμ. 96/25 Απόφαση έγκρισης )και σχετική ωρίμανση |
22 | Επισκευής παλαιού κτιρίου λιμεναρχείου Καρλοβάσουπροϋπολογισμού 254.030€ | Έχει κατατεθεί αίτημα ένταξης στον προγραμματισμό του Υ.Να.Ν.Π για την περίοδο 2026-29 |
23 | Συντήρηση στεγάστρου αναμονής επιβατών νέου λιμένα Καρλοβάσου | Μελέτη και Χρηματοδότηση από ιδίους πόρους |
24 | Τοποθέτηση – προμήθεια στεγάστρου επιβατών αναμονής προβλήτα ISPSλιμένα Καρλοβάσου | Μελέτη και Χρηματοδότηση από ιδίους πόρους |
25 | Απομάκρυνση ογκολίθων στη προβλήτα Καρλοβάσου πλησίον της παιδικής χαράς | (υψηλή αναγκαιότητα), για την αποφυγή ναυτικού ατυχήματος και αξιοποίηση του συνόλου της προβλήτας |
ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ
Η υποστελέχωση είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα ,το οποίο εξ αρχής ταλανίζει την υπηρεσία και σε συνδυασμό με τις όλο και περισσότερο αυξημένες αρμοδιότητες που από το κεντρικό κράτος εκχωρούνται, είναι ορατός ο κίνδυνος της αδυναμίας με το υπάρχον προσωπικό να ικανοποιηθούν ακόμη και οι στοιχειώδεις λειτουργίες της υπηρεσίας. Σχετικές αναφορές έχουν κατατεθεί (Αρ. Πρωτ. 952/25-7-24) και στους 2 δήμους της Σάμου σε μια προσπάθεια υποστήριξης του προσωπικού ου Δ.Λ.Τ
Το προσωπικό που στελεχώνει το διαδημοτικό λιμενικό ταμείο σήμερα απαριθμεί :
1) Μία υπάλληλο ΠΕ πολιτικών Μηχανικών,
2) μία υπάλληλο ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού,
3) μια υπάλληλο ΤΕ Τοπογράφων Μηχανικών
4) μία υπάλληλο Υ.Ε Επιμελητών –κλητήρων,
5) 1 υπάλληλος καθαριότητας.
Να σημειωθεί, όσον αφορά την οικονομική διαχείριση του Δ.Λ.Τ, επειδή δεν διαθέτει επαρκές προσωπικό θα πρέπει να εξυπηρετείται( όπως εφαρμόζεται σε όλα τα Λιμενικά ταμεία ), σύμφωνα με το ΦΕΚ1304/13-04-2018, από την αντίστοιχη του Δήμου Ανατολικής Σάμου. Το ίδιο ισχύει και για την Ταμειακή Υπηρεσία.
Με σειρά ενεργειών μας από τον Αύγουστο του 2024, πετύχαμε να ενταχθούμε στον προγραμματισμό μόνιμων προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ για το έτος 2025. Ήδη προκηρύχθηκε προς κάλυψη μέσω ΑΣΕΠ μιας θέση ΠΕ Οικονομικού Διοικητικού (ΦΕΚ69/18.11.2025/τ.Α.Σ.Ε.Π) και έχουν δεσμευτεί όταν βγουν οι σχετικές προκηρύξεις μια θέση ΔΕ Διοικητικού και μια θέση Υ.Ε προσωπικού καθαριότητας εξωτερικών χώρων
Σε συνεργασία με το διοικητικό προσωπικό του Δήμου Αν. Σάμου ολοκληρώθηκε η συμπλήρωσης του ψηφιακού οργανογράμματος του φορέα. Η ενέργεια αυτή αποτέλεσε ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ένταξη στον προγραμματισμό προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ το 2025. Σημειώνεται ότι ο Δήμος Ανατολικής Σάμου αναγνωρίζει το πρόβλημα, έχει γίνει εκτεταμένη σχετική συζήτηση και με την ολοκλήρωση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ) θα ληφθεί μέριμνα για την υποστήριξη των υπηρεσιών του Δ.Λ.Τ.
Από την παραπάνω παρουσίαση προκύπτει αφενός το ιδιαίτερα μεγάλο εύρος αρμοδιοτήτων που καλείται να διαχειριστεί το Λιμενικό Ταμείο, σε σχέση με το περιορισμένο διαθέσιμο προσωπικό, και αφετέρου η καθοριστική συμβολή του στην αναπτυξιακή προοπτική του τόπου.
Ευελπιστούμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ., καθώς μόνο έτσι το Δ.Λ. Ταμείο Σάμου θα μπορεί να ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότητα στους στόχους και την αποστολή του.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου