26 Αυγ 2021

Οι αποφάσεις για 8 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Τους πλειοδότες σε οκτώ άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές ανακήρυξε με πρόσφατη απόφαση του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Ειδικότερα με την απόφασή του, ο υπουργός κατακύρωσε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των οκτώ άγονων γραμμών μέχρι 31/10/2021 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τριετούς διάρκειας ως ακολούθως:
                                                                                                                                        
1) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΡΟΔΟΣ – ΧΑΛΚΗ – ΚΑΡΠΑΘΟΣ – ΚΑΣΟΣ – ΣΗΤΕΙΑ και επιστροφή στο Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΧΑΪΣΠΙΝΤ» της ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ με μίσθωμα 58.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.*

2) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή στο Ε/Γ-Δ/Ρ «ΣΕΜΠΕΚΟ» της ΣΑΝ ΛΟΡΕΝΤΖΟ Ι Ν.Ε. με μίσθωμα 2.424 ανά δρομολόγιο.

3) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΣΚΑΛΑ ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΡΟΔΟΥ – ΧΑΛΚΗ – ΤΗΛΟΣ και επιστροφή με μισθούμενο τμήμα: ΧΑΛΚΗ – ΤΗΛΟΣ και επιστροφή στο Ε/Γ-Δ/Ρ «ΣΕΜΠΕΚΟ ΙΙ» της ΑΛΚΟ ΣΙΠΙΝΓΚ Ν.Ε. με μίσθωμα 2.396,49) ανά δρομολόγιο.

4) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΚΩΣ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή στο Ε/Γ-Ο/Γ – ΚΑΤ-ΤΑΧ «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ» της ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ με μίσθωμα 9.375 ευρώ ανά δρομολόγιο.

5) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΠΑΤΜΟΣ – ΦΟΥΡΝΟΙ – ΙΚΑΡΙΑ (ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ) και επιστροφή στο Ε/Γ-Τ/Ρ-Δ/Ρ «ΛΕΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» της ΛΕΡΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Ι.Κ.Ε. με μίσθωμα 2.699 ευρώ ανά δρομολόγιο.


6) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή στο «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» της ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε. με μίσθωμα 18.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

7) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΘΥΜΑΙΝΑ – ΦΟΥΡΝΟΙ και επιστροφή στο Ε/Γ-Δ/Ρ «ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ» της ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ με μίσθωμα 202,45 ευρώ ανά δρομολόγιο. 

Η «Σπυριδούλα» του καπετάν Λευτέρη Κοτταρά προσεγγίζοντας τους Φούρνους (Φωτό: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)

8) ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: ΠΑΤΡΑ – ΙΘΑΚΗ και επιστροφή στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ» της ΕΝΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑΣ -ΙΘΑΚΗΣ με μίσθωμα 7.143 ευρώ ανά δρομολόγιο.

* Τι θα γίνει με το ταχύπλοο της Ικαρίας όταν η εταιρεία του στις 16/7/21, με απόφασή της, το δρομολόγησε με 3 δρομολόγια ανά εβδομάδα σε Ικαρία/Φούρνους χωρίς φυσικά επιδότηση; Ιδού και τα δρομολόγια.

Ε/Γ-Ο/Γ-ΤΧΠ: Hellenic Highspeed:

Κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 11:00 από: Πειραιά προς Μύκονο, Αγ. Κήρυκο (Ικαρία), Φούρνους (εκτός Δευτέρας), Πάτμο, Λέρο και Κάλυμνο και κάθε Σάββατο, στις 10:00 από Κάλυμνο προς Κω, Σύμη, Ρόδο και επιστροφή κάθε Τρίτη-Πέμπτη-Κυριακή.

Σημείωση: Η εταιρεία, όπως σας είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενο άρθρο του «Σαμιακού Βήματος», είχε απορριφθεί από την επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών του ΥΝΑΝΠ για την συγκεκριμένη επιδοτούμενη γραμμή, και είχε προκριθεί η ΚΙΑΡΑ ΝΕ με το Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΧ/ ΠΑΡΟΣ ΤΖΕΤ. Στην συνέχεια προσέφυγε στην επιτροπή ενδικοφανών προσφυγών η οποία και την δικαίωσε πρόσφατα, γι αυτό και μέχρι να γίνουν όλα αυτά, δρομολόγησε το ταχύπλοο στην Ικαρία/Φούρνους. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι κυρίως ηθικής τάξεως: Θα αντικατασταθεί το ταχύπλοο με άλλο μέχρι 31/10/21; Θα συμπεριληφθεί η γραμμή της Ικαρίας/Φούρνων στις επιδοτούμενες της νέας δρομολογιακής περιόδου 2021/2022 με την προσθήκη της Σάμου (Μαραθόκαμπος ή Πυθαγόρειο); Διότι πώς η γραμμή Ρόδος-Κάσο Καρπαθία-Σητεία είναι άγονη αφού την εξυπηρετεί το Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ με τακτική δρομολόγηση και επιδότηση + 85.000 ευρώ/δρομολόγιο και της εγκρίνεται και ταχύπλοο + 58.000 ευρώ/δρομολόγιο όταν η πιο άγονη από αυτή όπως η Ικαρία/Φούρνοι/Σάμος εξυπηρετείται μόνο με 3 δρομολόγια για 9 μήνες το χρόνο και με έκτακτες δρομολογήσεις τους 3 θερινούς μήνες με πλήρη αποκλεισμό του λιμένα της Σάμου και χωρίς επιδότηση; Για εμάς λεφτά δεν υπάρχουν; Αυτή θα είναι η συμβολή του υπουργείου Ναυτιλίας στην οικονομική ανασυγκρότηση της Σάμου που επιχειρεί η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για το σεισμό των 7 Ρίχτερ; Πάλι στα αζήτητα; Θα συνεχισθεί ο αποκλεισμός του λιμένα της Σάμου και το 2022; Θα συνεχισθεί η κατεύθυνση των Ελλήνων επισκεπτών της Βορείου Ελλάδος στις Σποράδες με ταχύπλοα και στην Λήμνο-Μυτιλήνη με τα 2 extraδρομολόγια του Διαγόρα και το 2022; Ας δημοσιεύσει το υπουργείο τα στατιστικά των 3 μηνών του καλοκαιριού από Β. Ελλάδα σε Σποράδες - Β. Αιγαίο για να δείτε τα αποτελέσματα. Και τέλος, κάποιος θα πρέπει να τους υπενθυμίσει ότι ούτε το Καρπάθιο αλλά ούτε το Ικάριο πέλαγος δεν συνιστώνται για ταχύπλοα, έστω και τύπου monohull.

Δ. Λεκάτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required