3 Δεκ 2023

Ε/Γ-Ο/Γ «Νήσος Κάλυμνος» - Ξανά στα νησιά μας

Τέλος στα βάσανα και στην αγωνία του κ. δημάρχου και των κατοίκων του Αγαθονησίου, που για μια ακόμα φορά αποκλείστηκαν όλο τον Νοέμβριο από τον υπόλοιπο κόσμο, επειδή το υπουργείο καθυστέρησε να εκδώσει εύλογα και πριν την έναρξη της δρομολογιακής περιόδου 2023-2024 τη σχετική προκήρυξη επιδότησης. Αναρτήθηκε στις 24/11/2023, αλλά με αύξηση της προσφερόμενης επιδότησης, σε σχέση με την ίδια προκήρυξη του Σεπτεμβρίου 2022, 295,80% (25.000 €από 8.451,61€) με τα ίδια χαρακτηριστικά του ζητούμενου πλοίου και το ίδιο δρομολόγιο.

«Λαγός τη φτέρη κούναγε κακό της κεφαλής του» είχε πει ο δήμαρχος Λειψών κ. Φώτης Μάγγος σε δήλωσή του για το μείζον θέμα που είχε προκύψει τον Μάιο 2023, με την αποβολή από τις διαδικασίες του διαγωνισμού της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ και του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, μοναδικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό, που είχε το γνωστό δυσάρεστο αποτέλεσμα του αποκλεισμού των νησιών της επαρχίας Καλύμνου με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου και τη Σάμο.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ γράφαμε στο σχετικό άρθρο του «Σαμιακού Βήματος» στις 25 Απριλίου 2023 και αιτιολογούσαμε «και του στραβού το δίκιο» μετά την προδικαστική προσφυγή της εταιρείας στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.

Και το θέμα όπως αναμένετο, αφού πήρε τεράστιες πολιτικές διαστάσεις, παραμονές των εθνικών εκλογών, λύθηκε με την πυροσβεστική συνδρομή του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, που αφού πρώτα έπεισε την ΑΝΕΚ να αποσύρει τις προδικαστικές προσφυγές στην ΕΑΔΣ στη συνέχεια εφάρμοσε την γνωστή Σολομώντεια λύση με απευθείας αναθέσεις :- τη μεν γραμμή ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ στο Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ με 30.200 €/δρομολόγιο (πλέον ΦΠΑ 24%) Χ 3 δρομολόγια/εβδομάδα και για 5 μήνες, των δε γραμμών ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΚΩΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ & ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή στο Ε/Γ-Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ Χ 5 δρομολόγια / εβδομάδα και για 5 μήνες με 11.300 € και 6.100€ αντίστοιχα/ δρομολόγιο. Και αντί να υποχρεώσουν τις 2 εταιρείες με υποχρεωτικές παρατάσεις των συμβάσεων μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέοι διαγωνισμοί (γνωστή νόμιμη τακτική χρόνια τώρα) το σύμπλεγμα των νησιών της επαρχίας έμεινε… αβάπορο… όπως θα έλεγε ο αείμνηστος ΥΕΝ Αριστοτέλης Παυλίδης.

Με την αρ.πρωτ.2252.1.1/181025/23 ΑΔΑ:ΨΔΑΕ4653ΠΩ-Ε35 της 17/11/2023 της Δ/νσης Θαλασσίων Επικοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την κάλυψη με επιδότηση 74 δρομολογιακών γραμμών που αφορούν την δρομολογιακή περίοδο 1/11/2023-31/10/2024. Η α/α 44 δρομολογιακή γραμμή αφορά την επίμαχη γραμμή ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ—ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ με εκτέλεση 3+1 δρομολόγια/εβδομάδα,μίσθωμα 25.000 €/δρομολόγιο και τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, αναφέρονται ως εξής: i) Μεταφορική ικανότητα αυτά καθορίστηκαν με τη (γ) σχετική, αναφέρονται ως εξής:

i) Μεταφορική ικανότητα επιβατών, τουλάχιστον 150 (χειμώνα) και 250 (θέρους),
ii) Επιφάνεια φόρτωσης παντός τύπου οχημάτων 300 τ.μ., στην επιφάνεια αυτή να είναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων τουλάχιστον 120 τ.μ. 
iii) Ολικό μήκος 60 μ.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 27/12/2023 στο ΥΝΑΝΠ στον Πειραιά. Και επειδή το μείζον πρόβλημα εξυπηρέτησης των νησιών καθημερινά αυξάνετο με ελάχιστες έκτακτες προσεγγίσεις ιδιαίτερα στο Αγαθονήσι και τους Αρκιούς από πλοία άλλων επιδοτούμενων γραμμών, το Υπουργείο ανάρτησε την με αριθ. πρωτ. 2252.1.1/82887/2 -24 Νοεμβρίου 2023 ΑΔΑ 6ΠΣΠ4653ΠΩ-ΥΨΕ σχ.πρόσκληση με θέμα: Πρόσκλησησύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής: «ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ» και επιστροφή, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 11 και επόμενων του ν. 4948/2022 (Α΄ 125), για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής και προς κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών ,το ΥΝΑΝΠ προτίθεται να προβεί στη σύναψη συμβάσης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή», με υποχρέωση προσέγγισης στο Φαρμακονήσι δύο (02) φορές το μήνα, για το χρονικό διάστημα μέχρι και την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού της 27-12-2023 και της σύναψης σχετικής σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εν λόγω δρομολογιακή γραμμή, και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31/10/2024. 

Η ανωτέρω γραμμή θα εξυπηρετείται με τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου και ένα (01) επιπλέον δρομολόγιο την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο από 03-06-2024 έως 01-09-2024 σύνολο δεκατρείς (13) εβδομάδες], έναντι μισθώματος είκοσι πέντε χιλιάδων ευρώ (€25.000,00) ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., το οποίο υπόκειται σε κάθε νόμιμη κράτηση, και με υποχρέωση για δωρεάν μετακίνηση των μόνιμων κατοίκων, των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους και των προστατευόμενων μελών τους, των Λειψών και Αρκιών από και προς Λέρο, Πάτμο και των κατοίκων του Αγαθονησίου και του Φαρμακονησίου από και προς Πάτμο και Πυθαγόρειο Σάμου. 

Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, όπως αυτά καθορίστηκαν με τη (γ) σχετική, αναφέρονται ως εξής: i) Μεταφορική ικανότητα αυτά καθορίστηκαν με τη (γ) σχετική, αναφέρονται ως εξής: i) Μεταφορική ικανότητα επιβατών, τουλάχιστον 150 (χειμώνα) και 250 (θέρους), ii) Επιφάνεια φόρτωσης παντός τύπου οχημάτων 300 τ.μ., στην επιφάνεια αυτή να είναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων τουλάχιστον 120 τ.μ. iii) Ολικό μήκος 60 μ. … Και αυτή τη φορά η εταιρεία «πρόκανε» και πήρε τη γραμμή, με την ακόλουθη ανακοίνωση.


Για το «Σαμιακόν Βήμα»
Δημήτρης Ν. Λεκάτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required