12 Ιαν 2022

Κολωνάκια παραλιακής – Ιστορία «ράβε – ξήλωνε»

Ξεκίνησε ως μέτρο καλύτερης κυκλοφοριακής τάξης στην παραλιακή της πρωτεύουσας με απόφαση του πρώην ενιαίου Δήμου Σάμου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που ήταν υπεύθυνο και για τη σχετική υλοποίηση και εφαρμογή τοποθέτησης κολωνακίων στο κέντρο των δύο λωρίδων κυκλοφορίας (ανόδου-καθόδου) ώστε να μην υπάρχει στάθμευσης στις άκρες των πεζοδρομίων αφού σε ανάλογη περίπτωση, λόγω στενότητας του χώρου, παρεμποδίζονταν η ομαλή κίνηση των οχημάτων.

Η νέα διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που προέκυψε μετά την ανάδειξη της νέας δημοτικής αρχής στις εκλογές του Μαΐου 2014, προχώρησε στην υλοποίηση ορισμένων αποφάσεων που είχαν ως στόχο τη δημιουργία μιας καλύτερης εικόνας της πρωτεύουσας όσον αφορά την παραλιακή ζώνη μετά το τέλος των έργων που τόσο ταλαιπώρησαν κατοίκους και επισκέπτες επί σειρά ετών. Εκείνη την περίοδο, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σάμου ήταν ο δημοτικός σύμβουλος (σήμερα με την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, «Όλοι Μαζί για τη Σάμο», Δήμου Ανατολικής Σάμου), κ. Ελισσαίος Μαυρατζώτης. Τα κολωνάκια άρχισαν να τοποθετούνται τη Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015, ενώ τις πρώτες ημέρες έγινε αντιληπτό ότι δεν ήταν ο κατάλληλος τύπος (στη φωτογραφία σχετικό άρθρο της 1ης σελίδας του «Σαμιακού Βήματος» της 18ης Μαΐου 2015), αφού δεν είχαν την απαιτούμενη ελαστικότητα ώστε να υποχωρούν σε περίπτωση σύγκρουσης με κάποιο όχημα. Αυτό διορθώθηκε στην πορεία. Υπήρξαν θετικά και αρνητικά σχόλια για την τοποθέτησή τους.




Το μέτρο αποδυναμώθηκε

Η συνέχεια απέδειξε ότι δεν δόθηκε η απαιτούμενη προσοχή στην εφαρμογή του μέτρου, αφού μετά από κάποιο διάστημα ξεκίνησε η αφαίρεσή τους, από κάποια σημεία κατά μήκος της παραλιακής, προς «διευκόλυνση». Αργότερα και ενώ η εξέδρα των επισήμων για τις επετειακές παρελάσεις είχε, λόγω έργων, μεταφερθεί στην περιοχή Γεφυράκι, αποφασίστηκε να επιστρέψει στην περιοχή της πλατείας Πυθαγόρα και ακόμη μια σειρά κολωνακίων (για τις ανάγκες της παρέλασης), «ξεριζώνονταν» από τη θέση τους χωρίς να επιστρέφουν. Σήμερα οι οδηγοί (κάτοικοι και επισκέπτες), οδηγούν στην παραλιακή, σε έναν από τους πλέον επιβαρυμένους δρόμους της πρωτεύουσας, με υψηλή κυκλοφοριακή κίνηση, σε ένα «υβριδικό» καθεστώς. Σημεία με κολωνάκια, σημεία που δεν υπάρχουν καθόλου και σημεία που κάποια έχουν καταστραφεί και ουδέποτε αντικαταστάθηκαν. Αυτό δημιουργεί σε σημεία σειρές σταθμευμένων οχημάτων στις άκρες των δρόμων (έστω και για λίγα λεπτά), αφού δεν περιορίζεται ο χώρος από τα προστατευτικά κολωνάκια και τα υπόλοιπα διερχόμενα οχήματα αναμένουν να περάσουν τα διερχόμενα οχήματα του απέναντι ρεύματος, ανάλογα με τις συνθήκες.


Νέα περίοδος κυκλοφοριακής αναρχίας

Και έτσι φτάσαμε, εν έτει 2022, να έχουμε επιστρέψει σε μια νέα περίοδο κυκλοφοριακής αναρχίας, δεδομένης και της από καιρού «ακύρωσης» των παρκίδων, μεταξύ άλλων, που είχαν σχεδιαστεί αρχικά για φωρτοεκφορτώσεις επαγγελματικών οχημάτων σε συγκεκριμένες ώρες. Το Διαδημοτικό, πλέον, Λιμενικό Ταμείο Σάμου (συμμετέχουν σε αυτό και οι 2 Δήμοι του νησιού), θα πρέπει, επιβάλλεται, μαζί με το Λιμεναρχείο (δεν αρκεί ο ρόλος «κόβω κλήσεις»), να επαναφέρει την τάξη ή να λάβει νεότερες αποφάσεις για το μέλλον των κυκλοφοριακών μέτρων της παραλιακής που αποτελεί και «βιτρίνα» της πόλης της Σάμου.

Στη χώρα μας έχουμε, δυστυχώς, συνηθίσει και αποδεχθεί το «ράβε-ξήλωνε» στα δημόσια έργα. Το ίδιο βλέπουμε να ισχύει και με τα περίφημα διαχωριστικά κολωνάκια της παραλιακής. Επιτέλους, ας δούμε να λαμβάνονται μέτρα που έχουν διάρκεια στο χρόνο και υποστηρίζονται ανάλογα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required