1 Μαΐ 2023

«Παναγιά Σκιαδενή» - Οι λόγοι που οδήγησαν σε διακοπή των δρομολογίων

«Λαγός τη φτέρη κούναγε κακό της κεφαλής του». Δήμαρχος Λειψών κ. Φώτης Μάγγος σε πρόσφατη δήλωσή του για την ΑΝΕ Καλύμνου. «Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία», γράφαμε σε προηγούμενο δημοσίευμά μας.


Η Απόφαση:

Αναστολή εκτέλεσης της υπ’ αριθμ.2252.1.3.40/25641/04-04-2023 σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή (ΑΔΑ:6ΒΗΥ4653ΠΩ-ΟΕ1 της 25/4/2023)

Αιτία: α) Η υπ’ αριθμ.532/13-04-2023 Προδικαστική Προσφυγή ενώπιον της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. της εταιρείας με την επωνυμία ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΣΑΙΡΕΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Α.Ε. β) Το αριθ.πρωτ.2252.1.1/30084/23/21-04-2023 έγγραφο του ΥΝΑΝΠ/Α Λ.Σ/ΕΛ.ΑΚΤ/ΔΘΣ Β’ «Απόψεις επί προσφυγής, αιτήσεως ακύρωσης, αιτήσεως αναστολής εκτέλεσης καθώς και προσωρινών μέτρων ασκηθείσας με αριθμό ΓΑΚ 532/13-04-23 από την ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Α.Ε. Αίτημα προσωρινής προστασίας της Αναθέτουσας Αρχής δυνάμει της παραγράφου 4 του άρθρου 369 του ν. 4412/2016» γ) Η υπ’ αριθμ. Α 409/24-04-2023 απόφαση του 4ου κλιμακίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.)

Το Αποτέλεσμα: Διακοπή των επιδοτούμενων, με βάση την πιο πάνω σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, τριών(3)δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ μέχρι να εκδικαστούν οι 2 προσφυγές της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ώστε μετά την δημοσίευση της απόφασης να τελεσφορήσει (άραγε πότε;) ο για 3η φορά επαναληπτικός διαγωνισμός που είχε προγραμματισθεί για την Παρασκευή 29 Απριλίου 2023. Που μόνο επαναληπτικός δεν είναι αφού άλλαξαν άρδην τα χαρακτηριστικά του ζητούμενου Ε/Γ-Ο/Γ, μείωσαν τα δρομολόγια, εξαφάνισαν την 2η γραμμή της προκήρυξης, και κυρίως 4πλασίασαν το μίσθωμα/δρομολόγιο (τα είχαμε αναφέρει αναλυτικά στο προηγούμενο άρθρο του «Σ.Β.»)

Η ΑΝΕ Καλύμνου και το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης


1) ΔΗΜ.Τ.Ο ΝΔ ΚΑΛΥΜΝΟΥ-30/3/2023 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Η ΑΝΕΚ ΚΑΙ ΤΟ ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΛΑΒΑΡΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

«Θλιβερή και μίζερη η προσπάθεια των Τοπικών Οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ να εργαλειοποιήσουν τις κακές εξελίξεις στην ΑΝΕ Καλύμνου σχετικά με το Νήσος Κάλυμνος.»

Ενώ γνωρίζουν πολύ καλά πού θα έπρεπε να στρέφονται τα βέλη και πού ανήκουν οι ευθύνες για την αποτυχημένη διαχείριση του ατυχήματος του «Νήσος Κάλυμνος», που οδήγησε τελικά στην έκπτωση της Εταιρείας από τα επιδοτούμενα δρομολόγια, δεν ντρέπονται να εργαλειοποιούν το σοβαρό αυτό πρόβλημα για την Κάλυμνο, στο βωμό της αποκόμισης εκλογικών οφελών. Για την πλήρη ενημέρωση των συμπολιτών μας και μόνο και όχι για τους «γνωρίζοντες», παραθέτουμε ένα ιστορικό των ενεργειών του Υπουργείου Ναυτιλίας και των προσπαθειών να κρατηθεί η Εταιρία στον «αφρό». Το «Νήσος Κάλυμνος» εκτελούσε επιδοτούμενα δρομολόγια στις γραμμές Κάλυμνος, Λέρος, Λειψοί, Πάτμος, Αρκιοί, Αγαθονήσι, Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή και Κάλυμνος, Αστυπάλαια και επιστροφή, με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας ισχύος έως και την 28/2/2023. Ωστόσο το πλοίο σταμάτησε να εξυπηρετεί τις ως άνω γραμμές την 29/11/2022 κατόπιν περιστατικού πρόσκρουσης και εισροής υδάτων σε βραχώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή της Τελένδου με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί συγκοινωνιακό κενό στα νησιά που εξυπηρετούσε. Από τα ανωτέρω προέκυπτε τόσο αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων της ΑΝΕ Καλύμνου για την κάλυψη των γραμμών έως 28/2/2023, όπου είχε ενεργές συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, όσο και για την περίοδο από 1/3/2023 και εντεύθεν όπου είχε ήδη καταστεί προσωρινός μειοδότης του νέου διαγωνισμού για τη νέα περίοδο (1/3/2023 – 31/10/2023 ). Το Υπουργείο Ναυτιλίας ζήτησε από την εν λόγω Εταιρεία την 1/12/2022 να ενημερώσει για τον τρόπο που προτίθετο να καλύψει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, καθώς και εν συνεχεία της ζήτησε, αφού δεν είχε προβεί σε αντικατάσταση του «Νήσος Κάλυμνος» με άλλο πλοίο, να προσκομίσει πιστοποιητικό ασφαλείας σε ισχύ έως και την 5/1/2023. Η ΑΝΕ Καλύμνου δεν τήρησε την ως άνω τεθείσα προθεσμία ωστόσο το υπουργείο δεν προέβη άμεσα στην επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, δίνοντας περαιτέρω πίστωση χρόνου για τυχόν εφοδιασμό του πλοίου με το απαιτούμενο από την προκήρυξη πιστοποιητικό. Μετά την 28/2/2023, το Υπουργείο δεν μπορούσε να επιβάλει κυρώσεις ως προς τις συμβάσεις της προηγούμενης δρομολογιακής περιόδου γιατί αυτές είχαν πλέον λήξει.

Στη συνέχεια το Υπουργείο έδωσε εκ νέου πίστωση χρόνου στην Εταιρεία μήπως και τελικά εφοδιαστεί με το απαιτούμενο δικαιολογητικό και μπορέσει το πλοίο να καλύψει τη γραμμή για τη νέα περίοδο από (1/3/2023). Έχοντας υπόψη την αδυναμία της εταιρίας να εκδώσει το πιστοποιητικό ασφαλείας, το Υπουργείο δεν είχε άλλη επιλογή από το να κινήσει τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων και παράλληλα να εκδώσει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για κάθε ενδιαφερόμενο πλοιοκτήτη για την κάλυψη των επίμαχων δρομολογίων, υποβάλλοντας προσφορές μέχρι και την 13/3/2023, στην οποία εκδηλώθηκε μεν ενδιαφέρον από την εταιρία ΑΝΕ Καλύμνου, χωρίς όμως να υποβληθούν τα απαιτούμενα στην πρόσκληση δικαιολογητικά. Τέλος, σημειώνεται ότι η εταιρία ΑΝΕ Καλύμνου δεν κηρύχτηκε έκπτωτη για την αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων των γραμμών στις οποίες είχε συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έως την 28/2/2023, ενώ για την περίοδο από 1/3/2023 κηρύχθηκε έκπτωτη ως προς τη συμμετοχή της στον επίμαχο διαγωνισμό, χωρίς να της επιβληθεί προσωρινός αποκλεισμός από το σύνολο των συμβάσεων παραχώρησης που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου 4413/2016, ο οποίος θα μπορούσε να επιβληθεί σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο κεφάλαιο Χ της προκήρυξης. Το Υπουργείο Ναυτιλίας ουδέποτε έκλεισε την πόρτα στην ΑΝΕ Καλύμνου όπως και σε καμία άλλη Ναυτιλιακή Εταιρεία. Στέκεται πλάι στα νησιά και τους κατοίκους τους και εργάζεται για την ουσιαστική αναβάθμιση της κάθε γραμμής. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και το πνεύμα του νέου διαγωνισμού, όπου με το αυξημένο του μίσθωμα διασφαλίζεται η ταχύτερη σύνδεση των νησιών, οι καλύτερες συνθήκες εργασίας των ναυτικών, καθώς και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε αντίθεση με παρελθοντικές πολιτικές ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ. Κλείνοντας, ήρθε η ώρα να ενημερώσουμε και για τις προσπάθειες που καταβάλαμε και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε ως ΔΗΜ.Τ.Ο. ώστε, το όποιο νέο πλοίο δρομολογηθεί να έχει αφετηρία και τερματισμό το λιμάνι της Καλύμνου και να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ΑΝΕΚ και η συνεχιζόμενη προσφορά της στην Κάλυμνο και τα γύρω νησιά. Αντί να ακολουθείτε λοιπόν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, καλό θα ήταν να συστρατευθούμε όλοι σε μια κοινή προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος και διάσωσης της Εταιρίας. Δεν ωφελούν ούτε οι πατριωτικές κορώνες, ούτε οι ύβρεις προς τα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία καλώς ή κακώς πάντα θα έχουμε ανάγκη. Θα επαναλάβουμε για άλλη μία φορά ότι η αυτοκριτική δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜ.Τ.Ο ΝΔ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

2) Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Καλύμνου για τις εξελίξεις στην ΑΝΕΚ
28 Μαρτίου 2023 
Οργάνωση μελών Καλύμνου

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες

Η Κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε, μέσα από τις γνωστές μεθοδεύσεις της, και με πρόσχημα την εξάντληση όλων των πιθανών ελέγχων αξιοπλοΐας και ασφάλειας, να δώσει τη χαριστική βολή στην ναυτιλιακή εταιρεία της Καλύμνου κηρύσσοντάς την έκπτωτη και θέτοντας το πλοίο «Νήσος Κάλυμνος» εκτός δρομολογίων, ενώ πλέον έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά.

Η ΑΝΕ Καλύμνου ιδρύθηκε το 1987 ως εταιρεία λαϊκής βάσης με έδρα την Κάλυμνο και με σκοπό να καλύψει την ανάγκη σύνδεσης των μικρών, ακριτικών μας νησιών. Μια εταιρεία της οποίας ο Δήμος κατέχει το 70% του μετοχικού κεφαλαίου, βασισμένη σε κεφάλαια από το υστέρημα των Καλυμνίων, που πίστεψαν και θέλησαν να στηρίξουν και στηρίζουν ως σήμερα τις ενδο-νησιωτικές μετακινήσεις , κάτι για το οποίο θα έπρεπε να μεριμνά το επίσημο Ελληνικό κράτος, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη από κάθε άποψη περιοχή μας. Το αναμφισβήτητο κοινωνικό και εθνικό έργο της εταιρείας με τα δρομολόγια που εκτελούσε το πλοίο «Νήσος Κάλυμνος» όλα αυτά τα χρόνια είναι αυταπόδεικτο καθώς από την ίδρυση της ως και σήμερα έχει εξυπηρετήσει τις συγκοινωνίες κι έχει συμβάλει την ανάπτυξη των μικρών ακριτικών νησιών της περιφέρειάς μας όπως οι Αρκιοί, οι Λειψοί, το Αγαθονήσι. Άλλη μια απόδειξη ανάλγητης πολιτικής, που κατεδαφίζει εξ ολοκλήρου κάθε πρόσχημα νησιωτικότητας και νησιωτικής πολιτικής από την παρούσα Κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία προσπαθεί με κάθε τρόπο να στραγγαλίζει και το ρηξικέλευθο μέτρο του Μεταφορικού ισοδύναμου, που εφάρμοσε μέσα από πολλές δυσκολίες ο συμπατριώτης μας βουλευτής Δωδ/σου Νεκτ. Σαντορινιός, με τις τραγικές και απαράδεκτες καθυστερήσεις στην καταβολή των ποσών προς τους δικαιούχους νησιώτες. Πολύ απλά γιατί η Κυβέρνηση της ΝΔ πιστεύει δομικά και στηρίζει ανεπιφύλακτα τα μονοπώλια και τους εφοπλιστές και όχι τις μικρές εταιρείες λαϊκής βάσης, των ακριτικών νησιών, που παλεύουν για την επιβίωσή τους. Αυτές τις οδηγεί σταθερά στον αφανισμό. Η Ο.Μ ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ, στο πολύ σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε στο πλοίο «Νήσος Κάλυμνος», στους εργαζόμενους και στην εταιρεία, έχει να καταθέσει την αμέριστη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη της. Δεν είναι η ώρα ίσως να αναζητηθεί το ΠΟΙΟΣ και ΓΙΑΤΙ. Είναι ή ώρα για το ΠΩΣ θα σκύψουμε ΟΛΟΙ σ’ ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί σύνθεση απόψεων, επιχειρημάτων και θέσεων και όχι πετροπόλεμο προσώπων και αποφάσεων. Τα λάθη, οι παραλείψεις και οι αστοχίες έχουν αξία όταν γίνονται εργαλεία μάθησης και μη επανάληψης στο μέλλον. Οι δυο υποψήφιοι βουλευτές μας, ο Γιώργος Κασσάρας και ο Ηλίας Καματερός έχουν ήδη καταθέσει τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους στα τοπικά μέσα ενημέρωσης επί του θέματος και σήμερα 28/3/2023 ο νυν βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δωδ/σου Δημ. Γάκης πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση, αναζητώντας τις επίσημες απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό. Η Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Καλύμνου βρίσκεται πάντα στην διάθεση των φορέων του νησιού μας και όλων των εμπλεκομένων, προκειμένου να διασφαλίσουμε το μέλλον της εταιρείας, συμβάλλοντας προς την κατεύθυνση αυτή με όλες μας τις δυνάμεις.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
28/03/2023

Ερώτηση Γάκη-Μιχαηλίδη: Γιατί αποκλείστηκε το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τα δρομολόγια στα Βόρεια Δωδεκάνησα;

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Γιατί αποκλείστηκε το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τα δρομολόγια στα Βόρεια Δωδεκάνησα; Πως θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη, ασφαλής και με το μικρότερο δυνατό κόστος ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλύμνου με την Αστυπάλαια, τη Λέρο, τους Λειψούς, την Πάτμο, τους Αρκιούς και το Αγαθονήσι, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών και τις προτάσεις των παραγωγικών φορέων των νήσων;»

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα απομακρυσμένα νησιά της Δωδεκανήσου είναι ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες. Η ενδονησιακή επικοινωνία, η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ τους, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη μείωση της απομόνωσης, την κοινωνική και οικονομική συνοχή, την τουριστική ανάπτυξη των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου. Στο πλαίσιο αυτό, οι κάτοικοι και οι παραγωγικοί φορείς της Καλύμνου, αλλά και της Αστυπάλαιας, της Λέρου, των Λειψών, της Πάτμου, των Αρκιών και του Αγαθονησίου, ανησυχούν έντονα από τον πρόσφατο, χωρίς αιτιολόγηση αποκλεισμό του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τις γραμμές που εξυπηρετούσε το πλοίο από την Κάλυμνο στα μικρά νησιά της Β. Δωδεκανήσου.
Όπως παρουσιάζεται σε ανακοινώσεις της ΑΝΕΚ, σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου και μέσα από δηλώσεις εκπροσώπων των τοπικών παραγωγικών φορέων σε κινητοποιήσεις των νησιωτών στο Βόρειο Συγκρότημα της Δωδεκανήσου, η κυβέρνηση, χωρίς καμία τεκμηρίωση και διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες προχώρησε σε ανορθολογική χάραξη των ακτοπλοϊκών γραμμών στη Β. Δωδεκάνησο. Με την απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) να αποκλείσει ένα πλοίο που λειτουργούσε επί χρόνια στις γραμμές που εξυπηρετούν τα μικρά νησιά της Β. Δωδεκανήσου, η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί τη Δωδεκανησιακή κοινωνία και ακυρώνει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια που με κόπο έστησαν και προωθούν οι κάτοικοι της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Λέρου, των Λειψών, του κάθε μικρού νησιού που συνέδεε ακτοπλοϊκά το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ». Η αρχική απορία των νησιωτών για τη διαδικασία του διαγωνισμού που έθεσε εκτός το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ», δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό της άστοχης απόφασης και προκαλεί την έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών απέναντι σε αυτή την κυβέρνηση, τη στιγμή που υπήρξαν τεκμηριωμένες αντιδράσεις παραγωγικών και αυτοδιοικητικών φορέων των ενδιαφερόμενων νήσων.
Η γραμμή της σύνδεσης με την Αστυπάλαια «εξαφανίστηκε» από τον προγραμματισμό και η εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καλύμνου με τα μικρά νησιά του Βορείου Συγκροτήματος της Δωδεκανήσου κινδυνεύει να βλαφθεί ανεπανόρθωτα με ότι αυτό πρακτικά σημαίνει στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες στα νησιά μας.
Επειδή, οι επιδοτούμενες γραμμές αποτελούν σημαντικό εργαλείο νησιωτικής πολιτικής προς όφελος των νησιωτικών κοινωνιών και θα πρέπει να λειτουργούν χωρίς αποκλεισμούς νησιών από τον προγραμματισμό των δρομολογίων,
Επειδή, οι διαγωνιστικές διαδικασίες και οι αποφάσεις για τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου θα πρέπει να είναι σαφείς, σταθερές και να λαμβάνουν υπόψη τις δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες των νήσων,
Επειδή, δεκάδες οικογένειες στην Κάλυμνο, εργαζόμενων στην ακτοπλοΐα και συνεργαζόμενων επιχειρήσεων θα βρεθούν χωρίς απασχόληση και εισόδημα σαν αποτέλεσμα της άστοχης κυβερνητικής απόφασης αποκλεισμού του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τη διαγωνιστική διαδικασία.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο και με ποια αιτιολογική έκθεση αποκλείστηκε από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία του Σ.Α.Σ. το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ»;
2. Σε ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση για να διορθώσει την ανορθολογική χάραξη ακτοπλοϊκού δικτύου που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της Καλύμνου και της Αστυπάλαιας;
3. Πως προτίθεται να καλύψει το αυξημένο κόστος που ενδεχομένως δημιουργείται από τις αλλαγές στη διαδικασία του διαγωνισμού;
4. Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία της συγκοινωνιακής γραμμής «Καλύμνου – Αστυπάλαιας», με ακτοπλοϊκή σύνδεση και με ελάχιστο για τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες μεταφορικό κόστος;
5. Ποιος είναι ο προγραμματισμός/σχεδιασμός δρομολογίων που να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη μετάβαση και την επικοινωνία των κατοίκων των μικρών νησιών της Βορείου Δωδεκανήσου με την Κω, ιδιαίτερα των πιο ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων συμπολιτών μας, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Γάκης Δημήτρης
Μιχαηλίδης Ανδρέας

3) Η Τ.Ο. Καλύμνου του ΠΑΣΟΚ- Κ.Α ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΕΠΕΣΑΝ

Έβγαλαν την προκήρυξη για τη γραμμή του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ.

Άκουσον άκουσον!!

1. Τώρα δίνουν 3.033.282 € για πέντε μόνο μήνες, για ένα δρομολόγιο λιγότερο στη γραμμή της Σάμου και κανένα δρομολόγιο για την Αστυπάλαια!!

Το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, για να καταλάβει ο κόσμος, έπαιρνε 2.470.000€ για όλο το χρόνο, με τέσσερα δρομολόγια προς Σάμο και δύο της Αστυπάλαιας. 2.Τώρα δε βάζουν κανένα δρομολόγιο στην Αστυπάλαια!!!!

3. Να τονίσουμε δε, ότι αυτά τα χρήματα, τα δίνουν για πλοίο κατώτερης (Γ) κατηγορίας από το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ (Β) κατηγορίας!

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι το παιχνίδι ήταν στημένο και προαποφασισμένο, για να βγάλουν από την ακτοπλοΐα το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ , που επί 34 χρόνια κρατούσε τα νησιά μας όρθια και επιτελούσε εθνικό και κοινωνικό έργο. Γι’ αυτό, την ίδια μέρα που πήρε όλα τα βεβαιωτικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας μετά από δύο πειράματα ευστάθειας και εναρμόνιση με τη Συνθήκη της Στοκχόλμη συνεδρίασε το ΣΑΣ και άλλαξε ( κατά πλειοψηφία) τους όρους της προκήρυξης. Εδώ μόνο μια φράση ταιριάζει: ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΝΤΡΟΠΗ.

Γι’ αυτό οι τοπικοί κομματικοί παράγοντες της ΝΔ (οι οποίοι με περισσή ευκολία παρότρυναν την διοίκηση της ΑΝΕΚ να κάνει αυτοκριτική για τις ενέργειες της), ο Περιφερειάρχης, ο Έπαρχος , οι Βουλευτές της ΝΔ Δωδεκανήσου, οφείλουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο να τοποθετηθούν δημόσια και να αφήσουν τώρα που έπεσαν οι μάσκες τα μισόλογα και τις υπεκφυγές: Να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να δρομολογήσει άμεσα το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ και στις δύο γραμμές τις οποίες κάλυπταν! Όσοι από τους βουλευτές αμφισβήτησαν την ασφάλεια και αξιοπλοΐα του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, ας είναι πιο προσεκτικοί, γιατί μια τέτοια θέση δεν τιμά την ιδιότητά τους αυτή. Το καλύτερο σας το κρατήσαμε για το τέλος! Σύμφωνα με την προκήρυξη, τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 27 Μαρτίου, αλλά ο διαγωνισμός θα γίνει στις 28 Απριλίου!!!!! Και για να καλυφθεί το υπουργείο βγάζει Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ -ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή» με τους ίδιους όρους της ανωτέρω προκήρυξης αποκλείοντας για ακόμα μια φορά την ΑΝΕΚ!! Τέλος, γιατί σε ανακοίνωση της Dodekanisos seaways στο έκτακτο δρομολόγιο του πλοίου PANAGIA SKIADENI που θα εκτελέσει την Κυριακή 2 Απριλίου και θα προσεγγίσει τα λιμάνια Ρόδο- Κω- Λέρο- Λειψοί- Πάτμο- Αρκοί- Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο η διοίκηση της εταιρείας αφήνει προκλητικά το νησί της Καλύμνου εκτός; Και αυτό τυχαίο; Να γνωρίζει ο Υπουργός, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και όλοι οι εμπλεκόμενοι που έβγαλαν την προκήρυξη αυτή πως οι Καλύμνιοι είναι ένας υπερήφανος λαός και το πόλεμο που άνοιξαν απέναντι του θα τον χάσουν. Η Τ.Ο ΠΑΣΟΚ καθώς και ολόκληρο το κίνημα μας, είναι δίπλα στους εργαζομένους της εταιρείας, θα παρακολουθεί την παραμικρή κίνηση, και θα υπερασπίζεται με κάθε τρόπο τα δικαιώματα τους.


4) Με δήλωσή του ο Δήμαρχος Πάτμου Λευτέρης Πέντες ακολουθώντας και αυτός τη γραμμή των Δημάρχου Λειψών Φώτη Μάγγου με τις αιχμές κατά της ΑΝΕΚ και του Δημάρχου Αγαθονησίου Ευάγγελου Κόττορου που υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του Αντιπροέδρου του ΔΣ της ΑΝΕΚ, εκφράζει τη δυσαρέσκεια του για την τραγική εξέλιξη όπως την χαρακτηρίζει, της αναστολής εκτέλεσης των δρομολογίων από το πλοίο “ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ”. Χαρακτηριστικά αναφέρει: Κανένα επιχειρηματικό συμφέρον δεν είναι πάνω από την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας. Εμείς ως εκπρόσωποι των κοινωνιών μας είμαστε υπόλογοι απέναντι στις τοπικές κοινωνίες μας. Εμείς δεν έχουμε να αναλογιστούμε τη βιωσιμότητα καμίας επιχείρησης, πάρα μόνο την εξασφάλιση της αδιαπραγμάτευτης ακτοπλοϊκής σύνδεσης των μικρών νησιών μας.

5) Η Δήλωση του Δημάρχου Λειψών Φώτη Μάγγου

Αγαπητοί συμπατριώτες, μετά από την εντελώς ακατανόητη, αφού δεν αποκομίζει κανένα όφελος, κατάθεση προσφυγής και ασφαλιστικών μέτρων της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ κατά της προσωρινής απευθείας ανάθεσης της γραμμής Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκοί-Αγαθονήσι-Σάμος του Υπουργείου Ναυτιλίας στην εταιρεία Dodekanisos Seaways, διακόπτεται άμεσα η σύμβαση του υπουργείου με την εταιρεία και κατά συνέπεια σταματούν τα δρομολόγια του "Παναγία Σκιαδενή" μέχρι την εξέταση των δύο προσφυγών της ΑΝΕΚ από την ΕΑΔΗΣΥ.
Μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, κατανοούμε απόλυτα ότι η θεμιτή προάσπιση των επιχειρηματικών και μόνον συμφερόντων, διαλύει κάθε δημόσια δήλωση εκπροσώπων της ΑΝΕ Καλύμνου για ευαισθησία και προσφορά στις κοινωνίες των λοιπών νησιών. Εμείς συνεχίζουμε να προασπιζόμαστε τα κοινωνικά συμφέροντα των κατοίκων των νησιών, όσο άλλοι προσπαθούν να καλύψουν λάθη και παραλείψεις ατομικών επιχειρηματικών αποφάσεων που ουδόλως στοχεύουν στη συνοχή των νησιών μας.
Το υπουργείο κατέθεσε σήμερα το πρωί ενημερωτικό σημείωμα με το οποίο εξηγεί τους λόγους ανωτέρας βίας και την αδήριτη ανάγκη εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, κατά τη νομική έννοια του όρου, και αναμένει τα ίδια αντανακλαστικά απ' την ΕΑΔΗΣΥ η οποία συνεδρίασε, ως εκ θαύματος Κυριακή, για να στερήσει τη συγκοινωνία απ τα νησιά μας.
(τόσο κατεπείγον ήταν το ζήτημα όσο άλλη μια φορά που συγκάλεσε συμβούλιο Κυριακή εν μέσω πανδημίας και αφορούσε τον κορωνοϊό και ποτέ άλλοτε).
Κάποιοι θέλουν αντί να πάμε μπροστά να γυρίσουμε πίσω.
Σύσσωμη η κοινωνία των μικρών νησιών είναι ομόθυμη στην κατεύθυνση της εξέλιξης και της προόδου και όχι στην υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του βορείου συγκροτήματος.
Ο θυμόσοφος λαός μας πολύ σωστά λέει:
"Λαγός τη φτέρη κούναγε κακό της κεφαλής του".

Πηγές: ΥΝΑΝΠ - Διαδίκτυο

Χριστός Ανέστη!
Δ. Λεκάτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required